Motoexpedice  2015 –Draculas mission

Již od ledna jsme se rozhodovali, kam bychom  letos mohli jet  na motoexpedici.  Nakonec  jsme se dohodli, že pojedeme na 14 dnů do Rumunska a již vzápětí k tomu začaly směřovat přípravy. Zájem o motoexpedici  potvrdilo 7 tradičních účastníků, letos však odpadnul  Likas a Alonso - z  pracovních a  rodinných povinností . Těsně před  odjezdem  potvrdili  účast další dva bikeři, a to bratři Lněničkovi.Nastal den D 25.7.2015 - den odjezdu. Sraz byl v klubovně  na  7 hodinu. Do auta jsme ještě doplňili nějaké pití a jídlo a následně v 8 hodin odjezd směr Brno. V Brně byl  sraz s Davidem a Markem, po  malém  zpoždení  cca  v  11 hod jsme vyjeli směrem  na Bratislavu a Budapešť. Kousek od Budapeště v městečku  Solymár  se nacházel  cíl prvního  dne, a to dům tety a strýce kluků Feherových. Po přijezdu do Solymáru došlo  k srdečnému  přivítání včetně výborného pohoštění a připraveného noclehu.Druhý den ráno vyjíždíme svižným tempem směrem k rumunským hranicím, popravdě řečeno máme  smíšené pocity. Skutečně  netušíme, co nás bude v Rumunsku  čekat  i přesto, že jsme si přečetli celou řadu cestopisů a byli připraveni takřka na vše. Po malém incidentu na průjezdu hranicemi a neukázněné jízdě kamioňáků nás však  Rumunsko příjemně překvapilo. Trasu Rumunskem jsme plánovali po silnicích I třidy a jejich kvalita se jevila velice dobře, tedy až na výjimky. Ceny ubytování v penzionech se pohybují  od 5- 10 eur, v hotelu se snídaní od 15 eur.  V kempech ceny si byly ceny také podobné – cca. 5 eur. U penzionů i v kempu  byl pokaždé k dispozici gril nebo ohniště. Cena benzínu  byla o něco  vyšší  než u  nás, tankovali jsme tedy pro jistotu vždy u stanic renomovaných značek. V Rumunsku  jsou  znát  velmi velké  sociální rozdíly, jezdí zde jak nejmodernější  auta, tak i povozy s koňmi. Projíždíme dle plánu Transalpinou, z prvu mne tato cesta zklamala, střídá se zde kvalitní asfalt s úseky připomínajícími staveniště  nebo dokonce polní cestu, ale úsudek  si opravuji hned druhý den, kdy  jedeme od Obarsia Lotrului směrem  na  Novaci . Tato cesta nás okouzlila, včetně  vyhlídky  na  vrcholu vysokém 2133m.n.m. Krásná  příroda, čistý  vzduch , fantastické  zatáčky – jednoduše pohádka. Pochopitelně  jsme si naplánovali také výjezd na další vyhlášenou stezku, a  to Top Gearem oceněný  Transfaragaš.Tranfaragaš byl také úchvatný, až  na  kvalitu  asfaltu, který je zde hrubý a poměrně kluzký. Přesto nelitujeme, že jsme touto stezkou projeli. Na rovinu mne trochu zklamal hrad Bran - hrad  (filmového) hraběte Draculy. Bohužel vypadá okázale jen z exteriéru, interiér je velmi strohý. Pravý Dráculův hrad jsme bohužel již   nestihli navštívit , měl jsem menší  nehodu a pobyt jsme zkrátili o několik dní. Ještě se nám ale velmi líbila Bicazská soutěska, u níž jsme zmokli, přesto stála za vidění. Většinou  jsme se  stravovali v restauracích, ve kterých všem moc chutnalo. Nezapomněli jsme vyzkoušet i rumunské speciality - pověstný  čolan  s  fazolemi a domácí rakii. Nákupy  ostatních potravin probíhaly  v supermarketech Lidl, Tesco apod., ceny  byly obdobné  jako u nás. Mimochodem, rumunské pivo má jinou chuť, ale vypít se většinou naštěstí dá. Dále bych ještě  upozornil , že mimo hory byla snad v každé třetí vesnici policejní hlídka s radarem, rumunští řidiči vás však povětšinou včas varují, což je skvělé, i přesto jsme ale dodržovali  rychlost alespoň  v obcích. Také nás příjemně překvapila  vstřícnost Rumunů a snaha okamžitě pomoci v případě výskytu problému. Musím uznat, že  Rumunsko v nás zanechalo převelice silné zážitky. Nechceme však tuto expedici srovnávat  například s rakouskými Alpami nebo italskými Dolomity  kde jsme byli v loňském roce, všude to bylo krásné a zároveň i jiné. Přesto však musím přiznat, že bych se do Rumunska rád vrátil, ačkoli jsem  tam měl nehodu a svou dceru Kačku musel odvézt do nemocnice na rentgen, ale nakonec  vše dobře dopadlo, ruka byla pouze naražená a na motorce jsem dojel zpátky domů. Opětovně jsme  působili jako pravá  motorkářská  rodina, a proto doufám, že  si v roce 2016 zase vyrazíme na další moto dovolenou  .